perjantai 12. lokakuuta 2012

Minä Oy

Opiskellessani kouluaikoinani erään äidinkielen kurssitehtävissä nirhaisin hieman henkilöbrändin merkitystä ja Minä Oy:n tärkeyttä ja vaikuttavuutta omassa työnhaussa. Henkilöbrändien luonnista ja muusta johtajan ominaisuuksien ja taitojen tuotteistamisessa (johtaja ominaisuuksiltaan oikeaan aikaan oikeassa paikassa).

Peruspaketin asiasta sain aikoinaan blogikirjoituksesta "Mikä ihmeen henkilöbrändi" Heli Sirkiän blogissa "Imago ja osaamisen markkinointi". Tuo kirjoitus antaa kivassa ja pienessä sekä siistissä paketissa pohjan tuosta brändistä ja itsensä markkinoinnin kannattavuudesta. Itse päädyin lukaisemaan vielä Sirkiän linkittämän Fast Companyn artikkelia The Brand Called You Tom Petersiltä. Noiden tekstien lukemisella pääsee hyvin alkuun tietotaitonsa tuotteistukseen ja oman brändinsä luomiseen. Tunnistamalla oman tietotaitonsa pystyy hieman erottautumaan massasta kilpailluilla työpaikkamarkkinoilla. Luodun kokonaisuuden avulla pystyy myös helpommin perustelemaan soveltuvuuttaan haettuihin töihin.

Heli Sirkiän blogi oli muutenkin hyvää luettavaa brändeistä ja muusta vastaavasta jos haluaa kehittää omaa ulkoista ja miksei sisäistäkin minäkuvaa uusia haasteita kohdatessa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti